درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 27 خرداد 1403 - 15:31   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد

  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چرا سم آلتمن از اوپن‌ای‌آی اخراج شد؟
  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس
  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024
  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد
  استراتژی بازاریابی FML چیست؟
  چگونه در همه چیز موفق باشیم
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها
  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند
  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 11512صفحه نخست » روابط عمومی ایرانیسه شنبه، 27 خرداد 1393 - 11:51
نشریه داخلی و ملاحظات حرفه ای
مهندس قربانعلی تنگ شیر نائب رئیس انجمن متخصصان روابط عمومی - روابط عمومی کارآمد و پویا می بایست با اتخاذ روش و شیوه اصولی با اتکا به اندیشه حرفه ای و اخلاقی آن چنان حرکت نماید که همواره ضرورت خبرنامه به عنوان یک ابزار درون سازمانی برای تک تک اعضا و عناصر سازمان ملموس باشد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- وجود یک منبع ارتباطی و اطلاع رسانی به عنوان روابط عمومی و ایجاد بستر مناسب در قالب به کارگیری ابزار صحیح به نام خبرنامه به عنوان یک نیاز و ضرورت در مدیریت محسوب می گردد.

منابع انسانی به عنوان یکی از ارکان سرمایه ای در ایجاد، شکل گیری و توسعه هر سازمان محسوب می گردد. نقش کلیدی سرمایه انسانی در تحقق اهداف، برنامه ها و سیاست های کمی و کیفی و دوام و بقاء هر سازمان، امری کاملاً محسوس و انکارناپذیر است. به عبارت دیگر، مدیریت اندیشمندانه همواره نگاه اصولی و منطقی را معطوف سرمایه انسانی از حیث تفکر، ابداع، خلاقیت و نیروی کار می سازد اما باید بدانیم که صرف نگاه عقلانی و خردمندانه به نیروی انسانی در چارچوب ساختار و اهداف سازمانی دلیل محکم و متقن برای بروز و ظهور خلاقیت، نوآوری، بهره وری و مشارکت تلقی نمی گردد. بلکه ضمن تغییر نگرش از نگاه ابزاری به نگاه سرمایه ای به انسان و همچنین فراهم سازی شرایط مناسب و معقول در قالب روابط درون سازمانی برای رسیدن به زبان و هدف مشترک و برقراری رابطه تنگاتنگ و اصولی همراه با به کارگیری ابزار ارتباط جمعی مناسب در جهت ارتقاء سطح دانش و آگاهی اعضاء و افراد مجموعه یک سازمان، امری ضروری و اجتناب ناپذیر است، زیرا مجموعه علوم با سرعت و شتاب مثال زدنی یکی پس از دیگری پلکان ترقی و تکامل را طی می نمایند و در این سیرصعودی، تکنولوژی و فناوری جدید را به عنوان دستاورد در برقراری و تسریع و تسهیل ارتباطات به جهانیان عرضه می دارند. ضمن آن که این واقعیت را باید پذیرفت که ذهن کنجکاو خلاق و پویا همواره می خواهد از اتفاقات و رخدادهای پیرامون خود بداند و بفهمد و به واسطه احساس مشارکت، دانستن و فهمیدن مسایل اطراف را حق قانونی و طبیعی خود می داند. حال می خواهد این اطلاعات، اخبار، دانسته ها و دستاوردها پیرامون زندگی شخصی و خصوصی باشد و یا اینکه در محیط اداری، اجتماعی و یا در سطح جهانی بروز نماید.


قدرمسلم آن است که به هر میزان محیط به لحاظ گستره جغرافیایی وسیع تر گردد و افراد ذینفع از حیث برگیری و منافع شخصی و اجتماعی بیشتر شود، برقراری ارتباط و اطلاع رسانی به شیوه مرسوم و متداول امکان پذیر نخواهد شد و در این حالت نقش ابزار ارتباطی و واسطه های ابزاری ملموس تر و پر رنگ تر خواهد شد، زیرا در یک سازمان به لحاظ ساختار تشکیلاتی و سلسله مراتب اداری و همچنین به واسطه نوع و حجم فعالیت، تلاقی و نزدیک سازی ایده ها، اندیشه ها، افکار، نظرات، پیشنهادات و حتی انتقادات در یک زمان و به صورت یک جا امکان پذیر نمی گردد و در سایه عدم رابطه شفاف و صحیح و نبودن ابزار مناسب ارتباطی و اطلاع رسانی زمینه تحریف، شایعه و بروز و ظهور کانال های غیررسمی در سطوح مختلف سازمانی تقویت خواهد شد و در واقع زمینه برای انحراف مسیر و ایجاد کجروی افراد مهیا می شود و شاید تمام توان و نیروی انسانی همواره به جای اندیشه، تعقل، نوآوری و ابداع درصدد رفع ابهامات و برداشت های غلط و منفی بافی و جدال درمانی شخصی معطوف گردد. بنابراین وجود یک منبع ارتباطی و اطلاع رسانی به عنوان روابط عمومی و ایجاد بستر مناسب در قالب به کارگیری ابزار صحیح به نام خبرنامه به عنوان یک نیاز و ضرورت در مدیریت محسوب می گردد، ضمن آن که باید به این واقعیت اشاره نمود آن چه که در برقراری ارتباط و اطلاع رسانی، مهم و اساسی تلقی می گردد وجود یک رابطه منطقی بین ظرف و مظروف و شکل و محتوا است و اگر صرفاً خبرنامه به عنوان یک ابزار ارتباط جمعی در امر آموزش، آگاه سازی، شفاف سازی و ارتقا بخشی دانسته ها و اطلاعات نتواند به درستی نقشش را ایفا نماید بی تردید موجب اتلاف وقت و اسراف سرمایه خواهد بود و در واقع، به عنوان پوشال گذاری و کار فاقد محتوی مشخص، ضعف دست اندرکاران و عوامل تولید آن از حیث عدم شناخت و اشراف کافی به این ابزار مشخص می گردد و ضمن آن که باید این موضوع را متذکر شد که انعکاس اخبار و بیان مطالب و دستاوردهای جدید با نگاه آموزشی و اطلاع رسانی اگر موجب حرکت، تغییر و تحول در سطوح مختلف سازمانی نگردد امری عبث و بیهوده است و هر آن چه که روابط عمومی با عنوان چشم و گوش بینا و شنوای سازمان با تسلط و آگاهی کامل و شرایط و وضعیت و نیازهای مخاطبان درون سازمانی حرکت نماید و در  واقع خبرنامه را محملی برای تسهیل و تسریع ارتباطات، اطلاع رسانی، تسهیم و مشارکت قرار دهد آنگاه می توان در ارزش کار روابط عمومی و ابزار ارتباط جمعی آن صحه گذاشت؛ بنابراین روابط عمومی کارآمد و پویا می بایست با اتخاذ روش و شیوه اصولی با اتکا به اندیشه حرفه ای و اخلاقی آن چنان حرکت نماید که همواره ضرورت خبرنامه به عنوان یک ابزار درون سازمانی برای تک تک اعضا و عناصر سازمان ملموس باشد. ضمن آن که باید به این نکته اشاره کرد که اگر خبرنامه به عنوان ابزاری برای پر رنگ سازی ماحصل عملکرد و تلاش صادقانه مجموعه افراد تلقی گردد این تبلیغ صادقانه و شرافتمندانه محرک انگیزشی قوی برای همه افراد به حساب می آید و در  واقع خبرنامه آیینه ای محسوب می شود که در آن می توان تصویری شفاف از فعالیت و تلاش خود را دید و در  واقع به نوعی محصول تفکر و کار خود را در آن آیینه تماشا کرد زیرا انسان چیزی جز علم و عمل نیست و به عبارت دیگر علم و عمل جوهرند و انسان ساز.
 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد


  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی


  چالش بازاریابی: از رقبا پیشی بگیرید


  کریستوفر بلر، ترول لیبرال، علیرغم سرکوب فیس‌بوک و هوش مصنوعی، به پیشروی خود ادامه می‌دهد


  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها


  تأثیر شگفت‌انگیز هوش مصنوعی در آینده شغل روابط‌عمومی


  چرا فرهنگ‌سازی منجر به نتایج می‌شود: توصیه‌هایی از کارآفرینان


  محاسبات و ذخیره‌سازی به سمت لبه حرکت می‌کنند و فناوری اطلاعات باید آماده باشد


  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد